Aan te leveren stukken:
Voor de verschillende administratie soorten dienen de volgende stukken te worden aangeleverd:
Start nieuw klant dossier:
- uittreksel Kamer van Koophandel
- eventueel btw indentificatienummer en melding belastingplicht
- identificatie van de ondernemer (paspoort of id kaart)
- tevens voor BV's: oprichtingsakten en statuten, aandeelhoudersregister
- indien aanwezig: brief van Belastingdienst over de vaststelling belastingplicht
Bedrijfsadministratie (Boekhouding):
- verkoopfacturen/declaraties (eventueel rechtstreeks online aan te maken)
- inkopen (facturen van leveranciers) dmv Visma Scan-app of rechtstreekse emailadres.
- kasadministraties (kasboek) inclusief kassabonnen en betaalwijzen dmv Visma Scan-app of rechtstreeks emailadres.
- bankboeken (dagafschriften van zowel betaalrekening als zakelijke spaarrekening) of rechtstreekse bankkoppeling met Visa e-accounting
- km-registratie
Wij ontvangen deze informatie bij voorkeur minimaal 1 x kwartaal voor clienten met jaaraangifte OB en maandelijks voor clienten met maand of kwartaal aangifte.
Personeelsadministratie: geldig legitimatie van de (nieuwe) medewerker, geen rijbewijs!
- NAW gegevens, geboortedatum en burgerservice nummer
- datum indiensttreding
- functie informatie, salarisvoorstel en secundaire arbeidsvoorwaarden
- bijzonderheden ten behoeve van de arbeidsovereenkomst
- maandelijks: de uit betaalde lonen of de te verlonen uren
|